1.Volunteering for becoming an outdoor practitioner 2.Solidarity Sustainability in Action
Outward Bound Romania deține acreditarea proiectelor de voluntariat în cadrul Corpului European de Solidaritate (ESC) din anul 2021. Echipa noastră a creat un plan de acțiune pentru perioada 2021-2027 cu următoarele obiective:
– promovarea incluziunii tinerilor din medii diferite pentru a asigura diversitatea, solidaritatea între tinerii locali și voluntarii europeni și comunitatea locală
– creșterea gradului de conștientizare cu privire la sustenabilitatea mediului și facilitarea unor schimbări de comportament prin asumarea responsabilității individuale față de obiceiurile de consum și un stil de viață mai ecologic în rândul tinerilor locali, al voluntarilor europeni și al comunității locale
– dezvoltarea unui management eficient al stării de spirit/stării mentale si construirea rezilienței în momente dificile în rândul tinerilor locali și al voluntarilor europeni
Toate activitățile sunt cofinanțate de programul ESC al Uniunii Europene
Toate activitățile sunt cofinanțate de programul ESC al Uniunii Europene
În al treilea an am implementat:
1. Voluntariat pentru a deveni practician înoutdoor: program individual de voluntariat pe termen lung pentru 5 tineri: voluntarii din Letonia, Italia și România – 9 luni, voluntarii din Ungaria și Letonia puțin mai mult de 7 luni
2. Solidaritate și Sustenabilitate în Acțiune: program de voluntariat în echipă pe termen scurt pentru 11 de tineri din Malta, Spania, Germania, Polonia, Franța, Letonia, Cipru, Irlanda în perioada 24 septembrie – 7 octombrie 2024.
Locație: Centrul de Tineret Outward Bound Romania din Sovata, Munții Gurghiului și Lacul Bezid
Profilul participanților:
– vârsta cuprinsă între 18-30 ani
– minte deschisă, adoră să lucreze cu grupuri de copii, tineri și adulți
– interesat să obțină experiență practică în domeniul educației outdoor și al activității pentru tineret
– dornic să crească fizic și mental prin activități provocatoare și aventuri distractive
-place natura și activitățile în are liber
– abilități bune de limba engleză, scris și vorbit
– conditie fizică bună, în formă si sănătos
– foarte motivat să participe la proiecte, să muncească și să dezvolte împreună cu alți tineri din UE
Scrisoarea informativă a programului de voluntariat pe termen scurt: https://drive.google.com/file/d/1OQnVVO4APlijPPvPev2-nZ4epcU1ujOG/view?usp=drive_link
Scrisoarea informativă a programului de voluntariat pe termen lung: https://drive.google.com/file/d/1UDfgKrE46Mu2_Gx-qr1Hg2RcBmUTnXl5/view?usp=drive_link
Elementele programului de voluntariat în echipe pe termen scurt: activități de intercunoaștere, activități de team building, expediție, cățărare în grădina de corzi, renovarea iurtei din paie, amenajarea unei porțiuni de mal al lacului din centrul nostru de tineret, construirea unei grădini de plante aromatice și a unui labirint din pietre, renovarea unei poteci, adunarea mărului și plante de ceai, activitățile culturale, organizarea programului de teambuilding pentru tineri locali, excursiile la Lacul Roșu și Cheile Bicazului.
Rezulatetle proiectului de voluntariat în echipe:
-Pprin aventurile autentice voluntarii s-au dezvoltat confidența, încrederea în ceilalți, cooperarea cu ceilalți, abilitățile de leadership și de luarea deciziilor
-Prin trecerea limitelor personale și prin a face față cu diferite provocări voluntarii și-au experimentat că sunt mai reziliente față de situații dificile și pot baza pe această reziliență și în viitor.
-Voluntarii și-au experimentat că fiind activi pot să-și îndeplinească țelurile mai ușor, ei au devenit mai responsabili față de sine, față de comunitate și față de natura.
-Ei au învățat despre solidaritate prin munca lor voluntară. Voluntarii au simțit o legătură mai strânsă cu locul, iar tinerii locali au avut parte de o atmosferă mai prietenoasă și comodă în centrul nostru de tineret și împrejurimile, ceea ce le-a permis tuturor să se concentreze mai bine pe activitățile de dezvoltare personală.
– Voluntarii au devenit mai deschis față de a cunoaște și a accepta diferențele culturale, modul de a gândi și a coopera cu oameni cu fundal diferit
-Totodată ei au construit relații noi și pe plan personal și pe plan profesional
Sarcina voluntarilor individauli pe termen lung și rezultatele:
-Participare la organizarea și implementarea cursurilor de educație prin aventură: Voluntarii au jucat un rol activ în implementarea acestor inițiative. În primele luni, aceștia au participat ca ob-servatori, contribuind ocazional prin organizarea unor energizere și interacționând cu participan-ții în momentele de relaxare. Ulterior, după ce au dobândit cunoștințe despre diverse activități și au învățat despre reflecție, au început să se implice tot mai mult, fiind supervizați de trainerii noștri. Treptat, au preluat sarcini mai complexe, inclusiv coordonarea unor secțiuni extinse ale programului și participarea la activitățile din grădina de corzi. În perioada de voluntariat (aprilie-decembrie) am avut 73 de programe iar fiecare voluntar a participat la minim 25 de programe.
În timpul programului, voluntarii au învățat cum să pregătească și să planifice activități outdoor cu scop educațional. De asemenea, au acumulat cunoștințe teoretice și practice despre metodele utilizate de organizație și au exersat facilitarea grupurilor. Aceste experiențe le-au oferit încredere în lucrul cu oamenii și le-au dezvoltat competențele de leadership.
-Participarea la cursurile interne: Fiecare voluntar a luat parte, în prima lună de la sosire, la un program internațional în calitate de participant, având ca scop familiarizarea cu metoda noastră și activitățile desfășurate. După această experiență directă, au participat la cursuri interne axate pe utilizarea echipamentelor outdoor, gestionarea activităților în grădina de corzi și implementarea expedițiilor și activităților pe apă, au învățat despre prim ajutor și despre siguranța fizică, mentală și emoțională.
Prin intermediul acestor activități, voluntarii și-au dezvoltat competențele tehnice legate de utilizarea elementelor din grădina de corzi, escaladă pe stâncă și activități pe apă. În același timp, au dobândit abilități în comunicare, prezentare și facilitarea programelor.
-Implicare în gestionarea echipamentului: Când nu am avut programe educaționale voluntarii au lucrat cu echipamentul outdoor și cu materiale didactice: au pregătit, au făcut ordine, au făcut mentenanță când era nevoi.
Cu ajutor acestei activitate ei au devenit mai familiari cu echipamentele și materialele necesare în implementarea programelor educaționale tip outdoor.
Fotografii despre program:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.953542560151730&type=3
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.991008136405172&type=3