ASISTENTI GRUNDTVIG

Ce înseamnă Asistenți Grundtvig? 

Asistenți Grundtvig este o acțiune a programului Grundtvig finanțat de Comisia Europeană. Acesta oferă posibilitatea personalului actual sau viitor implicat în educația adulților, formală, non-formală sau informală, pentru a petrece o perioadă de o durată minimă de peste 12 săptămâni și o durată maximă de 45 săptămâni într-o organizație dintr-o altă țară europeană, participantă în programul de învățare pe tot parcursul vieții. Asistenții au ocazia să își dezvolte cunoștințele în sistemele de educație a adulților din diferite țări europene, pentru a învăța limbi străine și de a îmbunătăți competențele profesionale și interculturale.

Cine poate aplica la Asistența Grundtvig?

•    profesori sau orice cadre din educația adulților
•    traineri activi în organizații similare
•    foști profesori care se reîntorc în educația adulților după o perioadă mai lungă
•   absolvenții cu o calificare în domeniul educației / andragogie și studenții adulți la nivel avansat care studiază la o asemenea specialitate.

Sarcinile pe care un asistent poate îndeplini includ următoarele:

•    acordarea de sprijin pentru adulții cu nevoi educaționale speciale;
•    asistarea în facilitarea învățării, sau în cadrul unor aspecte de gestionare a educației adulților;
•    furnizarea de informații cu privire la țara lor de origine și ajutor în învățarea limbii sale;
•    introducerea sau consolidarea perspectivei europene în instituția gazdă;
•    inițierea, dezvoltarea, implementarea proiectelor;

Asistenții sunt integrați pe deplin în viața organizației gazdă. Datorită faptului că Asistența Grundtvig este deschisă pentru tot personalul educației adulților, nivelul de experiență și vechimea participanților poate varia considerabil. În funcție de profilul lui/ei specific, un asistent poate să:
• joacă un rol auxiliar în organizația gazdă, să ajute la diverse activități de management de predare; sau
• să-şi asume responsabilitatea deplină pentru unul sau mai multe cursuri sau un anumit aspect de management al organizației gazdă

Asistenta noastră actuală este Mariya Georgieva din Bulgaria. Asistența ei a început în august 2013 și va locui în Sovata și Tîrgu Mureș până iunie 2014. Ea asistă în planificarea, pregătirea și conducerea cursurilor și programelor noastre. De asemenea, ea ajută și în activitatea de administrare a organizației noastre cu scrierea unor propuneri de finanţare şi coordonarea unor proiecte.

Despre experienţele ei trăite la Outward Bound Romania poți să citești blogul ei pe: http://grundtvigassistantshipen.blogspot.ro/